jueves, 12 de diciembre de 2013

F.3 Projete d'investigació

3.3.INTERNET COM A FONT D’INFORMACIÓ I CONEIXEMENT

A Internet , com ja hem dit abans , podem trobar amb gran facilitat una gran quantitat d'informació . Amb un simple clic del “mouse” a un cercador com Google , Bing , Ask , Yahoo , etc , podem trobar milions de pàgines que tenen relació amb el que nosaltres estem cercant.. Sens dubte això és una gran avantatge a l'hora de fer alguna recerca o algun tipus de treball que t'encomanen a classe. Però dins aquest vertader oceà d'informació , no tot són avantatges , també podem trobar inconvenients , a continuació us presentarem els que són més significatius per a nosaltres.

Avantatges :

        Pots recollir la informació de qualsevol part del món .
        La recerca és molt més senzilla.
        La informació es modifica contínuament (en algunes webs).
        Pots compartir tu mateix la informació.
        La majoria de pàgines web on pots cercar informació són gratuïtes.
        Amés d'arxius de text també pots trobar arxius d’àudio i de vídeo.


Inconvenients:

        Pots trobar informació errònia o falsa , o senzillament que encara no hagi sigut actualitzada.
        Pot arribar a crear dependència .
        Els estudiants , és possible que s'esforcin menys a l'hora de fer les seves feines ja que només amb un “clic” tenen molta informació.
        Risc de cometre plagi.
        Dependència de l'electricitat.
        Possibilitat de que el teu ordinador s'infecti per un virus .
        No saps la fiabilitat de les fonts on reculls la informació.


3.4.INTERNET COM A FONT D’INFORMACIÓ I TREBALL COL·LABORATIU
ELS FÒRUMS:
Un fòrum  és una eina de comunicació asíncrona en grup, coneguda també com a conferència electrònica. .
La funció fonamental dels fòrums és que permet el debat i l'intercanvi d'opinions entre molts usuaris, encara que poden tenir altres possibilitats com per exemple servir per presentar-se i preguntar dubtes, facilitar la comunicació entre professors i alumnes en un curs virtual, anunciar canvis en jocs i pàgines web, o acumular enllaços recomanats sobre un tema.
L'objectiu del fòrum és conèixer les opinions sobre un tema concret basat en la lliure expressió d'idees i opinions dels integrants.
El fòrum, ens permet la  discussió de qualsevol tema (esports, espectacles, actualitat, etc.). Generalment es formulen preguntes concretes i referides al tema, és informal i controla la participació espontània, imprevisible d'un públic nombrós i desconegut.
Un fòrum en Internet sol permetre que l'administrador del lloc defineixi diversos fòrums sobre una sola plataforma. 
Es pot classificar als fòrums d'Internet en aquells que requereixen registrar-se per participar i aquells en els quals es pot aportar de manera anònima.
Alguns usuaris  anomenats  Moderadors, poden arribar a obtenir privilegis en el fòrum, com per exemple, la modificació i/o eliminació de posts aliens, moure discussions de fòrum, eliminar-les i altres mecanismes designats per mantenir el clima cordial i amistós dins del fòrum segons les normes designades per l'administrador.

Els fòrums educatius virtuals ens permeten l'intercanvi de coneixement d'una temàtica específica  i que permeten buscar solucions a problemàtiques per mitjà de l'opinió dels participants.
Tot això amb una finalitat acadèmica, on les aportacions fetes pels participants del fòrum ajuden a conduir a la construcció de coneixement per mitjà d'arguments, pensaments i reflexions plasmades en aquest mitjà electrònic.


Avantatges dels fòrums:

-        Obtenir  les opinions d'un grup més o menys nombrós sobre un tema, fet, problema o activitat.
-        Arribar a certes conclusions generals i establir els diversos enfocaments que poden donar-se a un mateix fet o tema.
-        Incrementar la informació dels participants a través d'aportacions múltiples.
-        Desenvolupar l'esperit participatiu dels membres.
-        Promou les relacions entre els alumnes.
-        Ensenya a compartir responsabilitats.
-        Desenvolupa el compromís cap als altres.
-        Ensenya a organitzar-se i a dividir les tasques i els rols per aconseguir un millor resultat.
-        Facilita la correcció en donar cabuda a la confrontació del treball individual amb el que fan els altres membres del grup.
-        Brinda l'espai per superar les dificultats que algú pugui tenir en un ambient de companyerisme i confiança.

ELS BLOGS:
Un bloc és un diari interactiu personal a Internet .
Aquest és dissenyat perquè cada article pugui tenir data de publicació, de manera que la persona que escriu (blogguer) i les que llegeixen puguin seguir tot el que s'ha publicat i editat.
En cada missatge o article d'un blog els lectors poden escriure comentaris (si l'autor ho permet) i aquest, respondre quant ho desitgi.
Cada blog té el seu propi tema i n'hi ha de tipus personal, econòmic, periodístic, tecnològic, educatiu, polític, etc.
Hi ha nombroses eines de manteniment de blogs que permeten, sense necessitat d'alts coneixements, administrar-los.
En els blog tenim l'oportunitat de disposar d'un sistema de comentaris que permet als lectors d'establir una conversació amb l'autor del blog i entre ells, en relació amb el que s'ha publicat.

Un blog té unes característiques bastant generals, com per exemple:
·        Són col·laboratius, ja que tenen la possibilitat que els altres internautes puguin afegir-hi comentaris.
·        Són definibles, cosa que vol dir que els autors poden restringir qui vol que comenti aquest blog i qui no. .
·        Són interactius: des del propi blog un pot enllaçar-se amb altres blogs, webs, fitxers d'àudio, vídeos, etc., entre altres.

Els Blogs ofereixen moltes possibilitats d'ús en processos educatius. Per exemple, per a motivar als alumnes en: escriure, , treballar en equip, dissenyar, crear, visualitzar de manera instantània del que produeixen, intercanviar idees, etc. La creació de Blogs per part d'estudiants ofereix als docents la possibilitat d'exigir-los realitzar processos de síntesis, ja que en escriure en Internet han de ser puntuals i precisos, en els temes que tracten.

Els docents poden utilitzar els Blogs per apropar-se als estudiants de noves maneres, sense haver de limitar la seva interacció exclusivament a l'aula. Per exemple, publicant materials de manera immediata i permetent l'accés a informació o a recursos necessaris per realitzar projectes i activitats d'aula, optimitzant així el temps. També, ofereix als estudiants la possibilitat de millorar els continguts acadèmics, enriquint-los amb elements multimèdia com: vídeos, sons, imatges, animacions o altres Web 2.0.


Avantatges del bloggs:

-        Desenvolupament  del pensament crític.
-        Motivació cap a l'aprenentatge.
-        Construcció activa i social del coneixement.
-        Augment de les possibilitats de comunicació i atenció a la diversitat.
-        Reducció de límits espai-temporals.
-        Major treball autònom.
-        Facilitat per a la discussió grupal.
-        Major seguiment de l'estudiant i més personalitzat.
-        Augmenta la motivació i l'autoestima.
-        Desenvolupa habilitats interpersonals i estratègies per a resoldre conflictes.
-        Promou el respecte pels altres.
-        Desenvolupa la tolerància, flexibilitat i l'obertura cap als altres.





3.5.INTERNET PER LA GESTIÓ I ADMINISTRACIÓ DE CENTRES EDUCATIUS.

La Comunicació Digital està generant canvis a les relacions personals.
Avui en dia el mitjà més potent de comunicació és Internet. Va ser creat per això, per comunicar.
Els centres educatius estan al dia amb aquets canvis. Des de que es poden crear pàgines web de forma simple, les Escoles i Instituts les utilitzen per establir comunicació amb les families i els ciutadans en general amb un gran avantatge, ara poden compartir el seu propi contingut.
El bon funcionament d'un centre educatiu té molt a veure amb la comunicació d'aquests.
Un exemple seria proposar als membres de l’AMPA participar en l'elaboració del pressupost a través d'un entorn web.
El Món 2.0 ha incrementat la capacitat comunicativa.

Actualment els centres docents utilitzen aplicacions molt variades per a les diferents tasques comunicatives. L'utilitzen tan per comunicació pròpia com amb els centres del voltant, una pàgina Web o el portal de la Intranet, o bé els Blocs, o una Wiki, entre d’altres.
Alguns centres educatius han començat a ser presents en xarxes socials com Facebook, a Twitter, amb el perfil de la institució.

És important que de la mateixa manera que arreglam l'entrada de l'escola tenguem cura de la part més visible i la imatge que es dona del centre a Internet.
Cal tenir present totes aquelles qüestions formals i no tan formals a l'hora de publicar i comunicar als llocs institucionals del centre a Internet, els aspectes gràfics, de disseny, dels continguts, del format dels continguts, ect.

Aquesta informació ha estat extreta de la següent pàgina web:
Aquí vos deixem una llista de diverses aplicacions lliures de costos que vos ajudaran a gestionar i administrar centres educatius:

-        Moddle: Eina molt completa que permet fer classes en línia, totalment editable, molt fàcil d’utilitzar, inclou mòduls per tallers, fòrums, consultes, xats...
-        DocCF Software de Gestió Escolar  2.6 : Control escolar, acadèmic i administratiu.
-        aSc Horarios  2008: Eina de creació i gestió d’horaris per centres educatius.
-        Generador de Horarios Untis Express  2012: És un programa de generació d’horaris escolars que inclou ponderació pedagògica.
-        Bibliotecas Total  11.0: Una excel·lent eina per la gestió i administració d’una biblioteca pública o privada.
-        MDG Matrículas: Gestió de matricules i emissió de rebuts per centres educatius.
-        Profesorado  2.0: L’agenda del centre o l’escola al detall.
-        Tuttoria  1.0: Programa per gestionar totes les tutories que haguem de fer.

Aquesta llista ha estat extreta del següent enllaç on podreu trobar la llista sencera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario