3.1.1 FUNCIONS D'INTERNET DINS L'AULA
Disposar d'internet dins l'aula és sens dubte un gran avanç dins el món de l'educació i si aquest s'utilitza de manera adequada pot ser una de les millors eines de les que disposem . A continuació us volem expressar algunes de les funcions que pot dur a terme internet dins la nostra classe :
• Eina de comunicació amb l'alumne i amb els pares.
• Tramitar incidències de manera immediata.
• Ensenyar a fer un bon ús del recurs .
• Ajuda tant el professor com a l'alumne a realitzar les seves tasques .
• Aplicacions nombroses i variades en la xarxa que poden ser molt útils .
• Font d'informació (no sempre fiable).
3.1.2 AVANTATGES I INCONVENIENTS D'UTILITZAR INTERNET EN L'EDUCACIÓ
Com en la majoria de casos , no tot són avantatges els que ens trobarem , com ja hem dit , Internet és una gran ajuda però també té inconvenients. És per això que creiem convenient exposar-vos els pros i els contres d'utilitzar internet en l'educació .
-AVANTATGES
• Estimula l'aprenentatge i motiva els alumnes .
• Disposa d'eines variades per fer les classes molt més interessants i significatives .
• És una font de treball col·laboratiu .
• Estimula el desenvolupament en l'ús de les noves tecnologies .
• Estimula el treball en equip .
• Capta l'atenció dels alumnes , ja que és una activitat innovadora.
• Les noves tecnologies són el present i el futur , per tant si ensenyem als nostres alumnes a fer un bon ús d'aquestes farà que surtin més ben preparats al món laboral.
-INCONVENIENTS
• Quantitat i qualitat d'informació que podem trobar ( no sempre la informació que trobem serà correcte o estirà actualitzada ) .
• Relacionant-se amb el que hem dit abans , hem de tenir en compte que les classes tenen un temps determinat i que per tant no podem “perdre” temps en fer recerques .
• Les connexions poden fallar , l’ordinador pot no tenir instal·lades les actualitzacions , etc .
• No podem crear una dependència dels nostres alumnes cap aquest recurs , ja que també n'hi hem d'ensenyar d'altres igualment efectius.
De ben segur que en podem trobar moltes més , però nosaltres hem volgut representar les que ens pareixen més significatives i les que hem de tenir més en compte a l'hora de fer d'aquest recurs , el millor pels nostres alumnes .
3.2. INTERNET COM A MITJÀ DE COMUNICACIÓ
En aquest apartat vos mostrarem les conclusions a que han arribat Piscitelli, Marqués i Romañach, que redacten molt bé perquè podem considerar Internet com a mitjà de comunicació.
"Internet va ser el primer mitjà massiu de la història que va permetre una horitzontalització de les comunicacions, una simetria casi perfecta entre producció i recepció, alterant en forma indeleble l’ecologia dels mitjans. Nascuda d’una combinació de necessitats militars i experimentals a finals de la dècada dels seixanta (Hafner i Lyon, 1996, Abbate, 1999), sobrepassant els seus estrictes cinturons de seguretat i donant lloc a mobilitzacions anarquistes i contraculturals a mitjans dels noranta, es comercialitzà i inicià una evolució/revolució que ha passat per diferents etapes i que està avui en plena ebullició." (Piscitelli, 2002: 207).
“Internet és una font d’informació i al mateix temps, també és un canal de comunicació. Informació ja que Internet integra una enorme base de dades amb informació multimèdia de tot tipus i sobre qualsevol temàtica; i Comunicació, en tant que constitueix un canal de comunicació a escala mundial, còmode y versàtil.” (Marqués, 1999)
En aquest darrer àmbit, el de la comunicació, Romañach (1999) senyala que “Internet és una eina de comunicació social en un doble sentit: personal i estructurada. Quan parla de mitjà de comunicació social personal fa referència a dos tipus: comunicació unipersonal (quan la comunicació es realitza amb un sol individu) o comunicació multipersonal (quan el missatge ha d’arribar a diverses persones a la vegada).”
Des del nostre punt de vista Internet és un mitjà de comunicació complexa i diferent als seus antecessors. Té la particularitat i capacitat de combinar dues funcions bàsiques: ser un canal de distribució pels mitjans tradicionals (generalista), i proporcionar un espai d’expressions per emissores emergents de diversa índole (temàtiques o no). Aquestes condicions es creuen amb la modalitat econòmica d’accés: subscripció, pagament per temps d’ús del servei, lliure de costos, targetes pre-pagades, entre d’altres, que configuren diversos tipus de navegació. A pesar de ser un condicionant, el cost d’accés divers no es novetat: això mateix passa amb els demés mitjans, per exemple la premsa davant la pèrdua de lectors s’ha vist obligada a incursionar en la xarxa i a cercar noves formes de finançament.
Per llegir més damunt aquesta informació: http://www.monografias.com/trabajos81/internet-medio-comunicacion/internet-medio-comunicacion2.shtml#elinterneb#ixzz2l1xuCXPe
A continuació vos mostrarem eines lliures de costos que podeu utilitzar a l’aula, el més conegut, el Blog.
3.2.1. EINES QUE PODEM USAR DINS CLASSE.
BLOGS EDUCATIUS
Els blogs o bitàcoles, webblogs o edublogs són llocs web on es publiquen de forma cronològica articles de tot tipus de temes.
Poden ser individuals o col·lectius, poden tractar d’una temàtica en especial, servir de suport a las classes, ser un punt de trobada per resoldre dubtes, plantejar discussions, etc.
Hi ha moltes eines en la web 2.0. Encara que algunes d’aquestes no van ser creades originalment pel seu ús a l’aula, poder tenir molta efectivitat en l’aprenentatge dels estudiants i professors.
Cada dia més professors utilitzen blogs, podcasts i wikis, com una altre forma d’ensenyança.
Hem creat una llista d’eines que vos ajudaran a fomentar la participació i motivar als estudiants i marcar una diferència en el seu procés d’aprenentatge. I un poc més abaix el link on en podreu trobar moltes més.
- Capa Yapa!: Una pissarra lliure per professors i estudiants. Els professors poden crear tasques i exàmens, que s’anoten, analitzen i comparteixen.
- Flickr: Una bona eina per aconseguir un flux d’imatges sobre qualsevol tema.
- Solver simple: Molt fàcil d’usar per projectes de col·laboració, intercanvi d’idees i de resolució de problemes. Genial per discussions de grup.
- Uno de los medios de comunicación verdadera: Una explosió per fer presentacions. Utilitzi les seves fotos o es poden descarregar directament des de Flickr i inclús es pot utilitzar so també.
- Herramientas Cmap: Construeix mapes conceptuals interactius de col·laboració, de text, de vídeo i de vincles. Utilitzat per molts professors de secundaria i professors universitaris per el treball en projectes avançats.
- Melocotón Foto: Per crear històries amb temes i deixar comentaris per cadascun.
- SlideRocket: És un estil de PowerPoint per presentacions multimèdia que es poden veure i compartir en línia. Una gran manera per introduir temes en l’aula.
- Kinder Proyectos del sitio: Gran recurs pels mestres. Kindergarten: Cerca jocs educatius, cançons i contes fets especialment pels nins de kinder.
- Hot Potato: Una eina fàcil i gratuïta. Crea els teus propis crucigrames, d’equiparació, resposta curta d’elecció múltiple i frases desordenades.
- Mayomi: Permet traçar idees, projectes, temes d’investigació. Òptim a l’hora d’escriure assajos.
- Mashface: Pujar una foto d’una celebritat, a continuació, utilitzant una càmera Web podem agregar la seva veu i els llavis a aquella persona. Això podria ser perfecte per entrar en la ment d’una persona famosa per estudiar la seva història o altres matèries.
- Wikispaces: Crear-ne una en línia wiki pública de forma gratuïta és ideal per treballs en grup i la col·laboració de classes.
- Blogger: Es diu que és un dels millors blogs per la creació de llocs en línia per les aules.
Aquesta informació s’ha extret de: http://juandomingofarnos.wordpress.com/2011/02/28/100-herramientas-de-la-web-2-0-para-el-aula/
No hay comentarios:
Publicar un comentario